Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ampli acord per impulsar actuacions al Riu Sió

Divendres 31 de gener es signà a Agramunt un acord entre 10 municipis, de dos comarques diferents, per impulsar la futura creació d’un sender, o via verda, paral•lela al riu Sió.

DILLUNS 10 FEBRER 2020

La iniciativa té una doble vessant. La creació d’un sender d’interès turístic per un costat i, per un altre, la possibilitat de coordinar-nos els diferents ajuntaments en possibles obres de prevenció de riuades i vessaments del riu.

Es va proposar iniciar la via, per l’est,  a l’estació de ferrocarril de Sant Guim de Freixenet, la qual connecta la via amb la gran i poblada Àrea metropolitana de Barcelona. Per l’altre extrem, per l’oest, finalitzaria sender a Balaguer, amb ocasió de la desembocadura de les aigües del Sió en el Riu Segre. Des de Balaguer, mitjançant la línia de ferrocarril, ho podria connectar la Via amb la capital de Ponent, Lleida, i amb el Pirineu, mitjançant el “Trenc dels Llacs”. Un total de prop de 70 km de via.

Motivat pel seu doble objectiu, tant turístic com d’actuació sobre el medi natural; i també per l’abast territorial més enllà d’un únic municipi, es considera que la proposta encaixa molt amb els objectius dels fons europeus  per aquest tipus d’actuacions i suposa una nova empenta als treballs que cada municipi ha anat fent en els darrers anys de democràcia.

Els ajuntaments presents en l’acte de signatura de l’acord van ser:  Sant Guim de Freixenet, Estaràs, Les Oluges, Cervera, Tarroja, Torrefeta i Florejacs, Els Plans de Sió, Ossó de Sió, Puigverd d’Agramunt i Agramunt.