Èxit en la formació en prevenció d’agressions sexistes en espais d’oci a Tarroja

A la formació del passat 15 de febrer, organitzada per la Oficina d'Igualtat del Consell Comarcal de la Segarra, a Tarroja de Segarra van assistir representants d’entitats i ajuntaments de les poblacions de Sant Ramon, Granyena de Segarra, Montornès de Segarra i de Tarroja mateixa.

Imatge d'arxiu, Alertarroja 2019

DILLUNS 17 FEBRER 2020

La formació que va impartir l’associació per la igualtat de la Segarra, La Segarrenca, va ser dinàmica i molt participativa. Va girar entorn a la socialització dels conceptes sexe i gènere, sobre cartelleria i publicitat sexista, i finalment sobre què són les agressions sexistes, i com es produeixen en els espais d’oci i com fer prevenció i intervenir-hi.

Els participants van mostrar molt interès en la implantació del protocol per la prevenció i l’abordatge d’agressions sexistes en espais d’oci al seu municipi, doncs es creu que és una eina essencial per l’abordatge de les diferents violències cap a les dones.

Des de l’Oficina d’Igualtat es valora molt positivament que a La Segarra es pugui avançar en la implantació d’aquests protocols a tots els municipis, ja que a part d’estar recomanat pel Departament d’Interior i el Departament de Treball, Afers socials i Famílies, aquest tipus de polítiques també esdevenen una eina de divulgació i conscienciació per tota la ciutadania.