Dimecres, 23 De Agost De 2017

12/06/2017

Tarroja acull la xerrada “Primers auxilis” a càrrec de la infermera Kika Ribalta.

Una vintena de persones participen en la xerrada.

Dilluns, 12 de juny.

Tarroja acull la xerrada "Primers auxilis"  a càrrec de la infermera Kika Ribalta.

Una vintena de persones participen en la xerrada "Primers auxilis" que va impartir la infermera Kika Ribalta. Kika va explicar com actuar i què fer quant ens trobem davant de casos sobre traumatisme, hemorràgia, picades d´animals, insolació ... com també com actuar en un moment d'ennuegament, així com quines tècniques de reanimació podem aplicar.

La xerrada va ser molt pràctica destacant que sempre, en aquests casos d'urgència, cal utilitzar el  sentit comú. Entre els assistents es va generar un debat on es van comentant errors que hauriem d´evitar i molts cops són els que apliquem per solucionar el problema. Va destacar que en totes aquestes accions no es pot oblidar que si ens trobem en un cas greu o no sabem com actuar és millor acudir a emergències o trucar al 112 abans que intentar solucionar-ho, fer-ho malament i empitjorar la situació.

Les seves explicacions varen ser molt clares i entenedores generant un espai de col·loqui entre els assistents  que comentaven diferents anècdotes que els hi havien pogut sorgir en algun moment.

A la xerrada va assistir la consellera comarcal de serveis socials, Núria Magrans, que va explicar que aquestes xerrades, als municipis de la comarca, es fan de forma gratuïta i les ofereix el Consell Comarcal als pobles en el marc del projecte Maletes de Coneixement. El Maletes de coneixement és un conjunt d'errades de diferents temàtiques que ajuden a dinamitzar els pobles.

L'alcaldessa de Tarroja, Imma Secanell, també va assistir a la xerrada on va explicar que valora molt positivament aquestes xerrades que des de l'ajuntament es poden oferir i la recepció de les persones del municipi és molt participativa perquè hi ha temàtiques molt interessants. S'està mirant de projectar-ne més de cara a la tardor.

Fotografies cedides per l'Ajuntamenet.

Carlota Bartra

Àrea de Comunicació