Dimarts, 12 De Desembre De 2017

03/08/2017

Tarroja presenta el seu inventari patrimonial.

L’acte va anar molt bé i varen assistir unes 80 persones.

Tarroja presenta el seu inventari patrimonial.

Tarroja acollia al seu local social la presentació del volum VIII de l'Inventari del Patrimoni Arqueològic Arquitectònic i Artístic de la Segarra. La presentació va estar presidida per l'alcaldessa de Tarroja Imma Secanell, l'autor del llibre, David Castellana, Narcís Saladrigues qui ha fet el pròleg del llibre per la seva vinculació al municipi durant tants anys, va ser el rector de Tarroja des de 1969-2008 i col·laborador de la revista Terra Rubra en el seu moment. I, finalment, Xavier Ribera, president de la Fundació Jordi Cases i Llebot.

L'acte va anar molt bé i varen assistir unes 80 persones. Explica l'alcaldessa Imma, que cal mencionar la importància de tenir documentat tot el patrimoni del municipi de Tarroja, ja que en el pas dels anys és un treball que s´agraeix molt  i et dóna una informació molt valuosa que sinó està escrita es perd al llarg del temps.

En el transcurs de la presentació, es va  poder copsar la passió que té el David Castellana (autor)  per la historia, ja que es veia en les seves explicacions clares i entenedores. Va diferenciar entre les diferents temàtiques com l'arqueologia, l´arquitectura civil, l´arquitectura religiosa i l´arquitectura popular.

Aquest VIII volum sobre Tarroja de Segarra consta de 260 pàgines, el que indica que per ser un municipi relativament petit tant de tamany com d´extensió hi ha una gran riquesa tant històrica com patrimonial.

Ha estat un treball llarg on veu la  llum després de 3 anys gairebé per publicar-ho.

Al mateix moment, es van poder comprar els llibres distribuïts per la Fundació a un cost de 25 euros i a on gairebé es van vendre tots.

Finalment, des de l'Ajuntament es va agrair a tots els que han fet possible la publicació d´aquest llibre i varen acabar la festa amb un generós piscolabis de La Moderna de Cervera.

Dijous, 3 dagost.